Publications, Presentations and Policy Briefs
Lectures
2024
Barth, M., & Lüke, T. (2024, July 01). Metaanalytische Befunde zur Wirksamkeit einer lautorientierten Leseförderung bei Schüler*innen mit intellektueller Beeinträchtigung [Conference Paper]. Graz Primary School Congress 2024, Graz, Austria.
Feyertag, F., & Paleczek, L. (2024, 01. Juli). EFADIL - Elemente fachintegrierten digitalen inklusiven Leseunterrichts [Conference Paper]. Graz Primary School Congress 2024, Graz, Österreich.
Feyertag, F., Paleczek, L., Stabler, E., Herunter, E., Seifert, S. (2024, 28. August). Inclusive Reading Lessons - the Use of Differentiated (Digital) Materials in Austrian Classrooms [Conference Paper]. European Conference on Educational Research 2024, Nicosia, Cyprus.
Herunter, E., & Seifert, S. (2024, July 01). DiWoLes - Individualisierung in der Leseverständnis- und Wortschatzdidaktik im inklusiven Klassensetting durch bestehende digitale Tools [Conference Paper]. Graz Primary School Congress 2024, Graz, Austria.
Herunter, E., Seifert, S., Feyertag, F., & Paleczek, L. (2024, July 14). Teachers' Knowledge about Innovative Digital Solutions for Individualized Reading Support: Insights from Austrian Classrooms [Interactive Paper]. Society for the Scientific Study of Reading, Copenhagen, Denmark.
Herunter, E., Feyertag, F., Seifert, S., & Paleczek, L. (2024, July 17). Inclusive reading lessons - the use of differentiated (digital) materials in Austrian classrooms [Conference Paper]. International International Conference on Research in Education, Porto, Portugal.
Knapp, I. (2024, April 06). PhyVerBEr – Physik verstehen, beschreiben und erklären. Eine kritische Analyse sprachlicher Operatoren im Physiklehrplan und in Leseaufgaben von Physikschulbüchern der 6. Schulstufe [Conference Paper]. ÖGSD Nachwuchstagung 2024, Vienna, Austria.
Knapp, I., & Boeckmann, K.-B. (2024, September 04). A Critical Analysis of linguistic operators or speech act verbs in the Physics Curriculum and Reading Tasks in Physics Textbooks for the 6th Grade in Austria [Conference Paper]. Future Education Conference, Graz, Austria.
Knapp, I. (2024, September 11). Eine Analyse von sprachlichen Operatoren im Physiklehrplan in Physikschulbüchern [Conference Paper]. GDCP Jahrestagung 2024, Bochum, Germany.
Knapp, I., & Boeckmann, K.-B. (2024, 26. September). PhyVeBEr – Physik verstehen, beschreiben und erklären: Eine kritische Analyse von sprachlichen Operatoren im Physiklehrplan und in Leseaufgaben in Physikschulbüchern der 6. Schulstufe [Conference Paper]. ÖFEB Jahrestagung 2024, Vienna, Austria.
Kogler, A., & Gasteiger-Klicpera, B. (2024, July 01). SoLe-Les: Einblicke in ein Projekt zur kombinierten Förderung des sozial-emotionalen Lernens und Lesens [Conference Paper]. Graz Primary School Congress 2024, Graz, Austria.
Kogler, A., Gasteiger-Klicpera, B., Prinz, K., & Paleczek, L. (2024, August 26). Developing and Piloting a Digital Assessment Tool for Social-Emotional Skills in Early School Years [Conference Paper]. Emerging Researchers' Conference - European Conference on Educational Research 2024, Nicosia, Cyprus.
Kogler, A., & Gasteiger-Klicpera, B. (2024, September 04). Relationship between reading self-concept, reading interest and social-emotional skills in early school years [Conference Paper]. Future Education Conference, Graz, Austria.
Kogler, A., Gasteiger-Klicpera, B., Prinz, K., & Paleczek, L. (2024, September 27). Einblicke in das Projekt SoLe-Les: Erste Ergebnisse eines Screenings zur Erfassung sozial-emotionaler Fähigkeiten [Conference Paper]. ÖFEB Jahrestagung 2024, Vienna, Austria.